نسل جدید باتری‌های جریانی با استفاده از فلز مایع

 

مجله علمی ایلیاد - مهندسان دانشگاه استنفورد با استفاده از مخلوطی فلزی که در دمای اتاق به صورت مایع باقی می‌ماند، نوع جدیدی از باتری جریانی ساختند.

باتری‌های جریانی توان بالقوه‌ای برای ذخیره‌ی انرژی در مقیاس بزرگ دارند و به خصوص برای پشتیبانی از منابع انرژی تجدیدپذیر مفید هستند؛ اما هنوز مسائلی وجود دارد که باید برطرف شود. مهندسان دانشگاه استنفورد با استفاده از مخلوطی فلزی که در دمای اتاق به صورت مایع باقی می‌ماند، نوع جدیدی از باتری جریانی را ساخته‌اند که می‌تواند مقیاس‌پذیر، ایمن، کارآمد و ارزان باشد.

در باتری جریانی، کاتد و آند به شکل سیال هستند و در مخزن‌های خارجی نگهداری می‌شوند تا در صورت نیاز به سلول اصلی پمپاژ شوند. در آنجا، این دو مایع به وسیله‌ی غشایی جدا می‌شوند که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا به صورت انتخابی، الکترون‌هایی را برای شارژ کردن و یا برای تخلیه‌ی انرژی مبادله کنند.

این دستگاه‌ها می‌توانند در آینده مقادیر بسیار زیادی از انرژی را ذخیره کنند، اما مواد شیمیایی مورد استفاده اغلب سمی و گران هستند و کنترل کردن آن‌ها دشوار است. این گروه از استنفورد، به منظور غلبه بر این مشکلات، باتری جریانی جدیدی را با استفاده از ترکیب منحصر به فردی از مواد، طراحی کردند.

اول و مهم‌تر از همه، سیالِ به کار رفته به عنوان سمت منفی باتری، آلیاژی از سدیم و پتاسیم است. این مخلوط در دمای اتاق به صورت مایع باقی می‌ماند و به لحاظ نظری، تراکم انرژیِ سیالِ دیگری که قبلاً برای آن نقشی پیشنهاد شده است را حداقل ده بار انباشته می‌کند. این گروه برای سمت مثبت سلول، چهار مایعِ مبتنی بر آب را پیشنهاد کردند.

دومین ماده در غشای به کار رفته درون سلول است. این گروه غشای سرامیکی از پتاسیم و آلومینیوم اکسید ساختند که سیال‌های مثبت و منفی را از هم جدا نگه می‌دارد و در عین حال باعث می‌شود که جریان بین آن‌ها جاری باشد. به نظر می‌رسد که این ترکیبِ آنولیت جدید و غشای جدید، دو برابرِ حداکثر ولتاژ سایر باتری‌های جریانی را تولید می‌کند که به معنای تراکم کلیِ بهترِ انرژی و هزینه‌ی کمترِ تولید است. نمونه‌ی اولیه‌ای که این گروه ساختند، در طول هزاران ساعت، عملیاتی همچنان ثبات داشت.

ادامه ی مطالب.


انجمن علمی و پژوهشی جریانی ,انرژی ,مایع ,صورت ,استفاده ,باتری ,صورت مایع ,مایع باقی ,باتری جریانی ,باتری‌های جریانی ,دمای اتاق ,مهندسان دانشگاه استنفورد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

طراحی فوتوشاپ هوش مصنوعی سایت شخصی مهدی برهانی من دست دیدار کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. سلام همشهری